Som frit værksted er det vigtigt, at du er synlig. Noget der gælder både i forhold til de kunder, som fysisk kommer i din forretning, og de som fanger dig på nettet eller når du sender post/faktura.
Forsikringsselskabernes aggressive markedsføring flytter dine kunder til skadesværksteder, som de har fordelagtige lave prisaftaler med.
Det kan forsikringsselskaberne gøre, da de fleste kunder ringer til deres forsikringsselskab i stedet for at ringe til dit værksted, når de er uheldige og får en karrosseriskade. Når dette sker, er det slut med at hjælpe dine kunder.
Kunderne stiller nemlig ikke spørgsmål til det, som forsikringsselskaberne oplyser dem om, og efter en telefonsamtale med forsikringsselskaberne, hvor de sælger deres prisbillige samarbejdspartnere, er løbet kørt.
Hvis du derfor forsat ønsker, at udbedre karrosseriskader for dine kunder og samarbejde med forsikringsselskaberne, er det derfor vigtigt, at du fortæller dine kunder om deres frie værkstedsvalg.
Kun hvis det fremgår af kundens forsikringspolice, at de skal anvende forsikringsselskabernes fordelsværksteder, er det frie værkstedsvalg ophævet.
For at imødekomme jeres kunder, er det en rigtig god ide at I på væggen eller værkstedsdisken har en lille tydelig form for information, hvor I oplyser jeres kunder om det frie værkstedsvalg.
Har du spørgsmål eller kommentarer, da kontakt teknisk konsulent Finn Larsen på fl@dbr.dk eller 51309369.