Søg tilskud fra Arbejdsmiljøpuljen

Arbejdsmiljøpuljen (pulje til forebyggelse af nedslidning og arbejdsulykker i mindre private og offentlige virksomheder)

 

Arbejdsmiljøpuljen kan søges løbende.

Formål

​Tilskudsordningen har til formål at medvirke til at forebygge, at ansatte på mindre private og offentlige virksomheder nedslides fysisk eller psykisk eller kommer ud for arbejdsulykker samt fremme ansattes sundhed ved fysisk træning på arbejdet.

Hvem kan søge?

​Mindre private og offentlige virksomheder i Danmark, der er registreret med et cvr-nummer eller p-nummer og har en NemKonto. Private ansøgere skal have mindst en og maksimalt 100 ansatte. Offentlige ansøgere skal have mindst en og maksimalt 50 ansatte. Antallet af ansatte opgøres som virksomhedens samlede antal årsværk. ”Privat virksomheder” omfatter også erhvervsdrivende foreninger og selvejende institutioner.

Økonomi

​I aftale om ret til seniorpension for nedslidte fra maj 2019 er der aftalt en årlig ramme på 100 mio. kr. (teknisk opreguleret til 105 mio. kr.) i perioden 2021-2023.

Hvordan vurderes ansøgninger?

​Virksomheder kan søge om støtte til projekter inden for følgende områder:
- Rådgivning fra autoriserede arbejdsmiljørådgivere, hvor rådgivningen tilpasses den enkelte virksomheds behov, og fx kan bestå i hjælp til at  virksomheden får kortlagt behov ift. aktuelle fysiske og psykiske arbejdsmiljøproblematikker.
- Sundhedsfremme i form af fysisk træning på arbejdet.
- Leje og afprøvning af tekniske hjælpemidler i driften, som kan forbedre det ergonomiske og kemiske arbejdsmiljø samt reducere risiko for arbejdsulykker.

Læs mere om arbejdsmiljøpuljen her.

 

Hvis du vil have inspiration til, hvad midler fra puljen kan bruges til, så læs lokalformand for DBR Nordsjælland opfordring;

”Brug Arbejdsmiljøpuljen,” lyder opfordringen fra lokalformand Anders Larsen. | Dansk Bilbrancheråd (dbr.dk)