Friske analyse-tal for januar 2022.
Gennemsnitsscoren for alle de deltagende værksteder er faldet fra 87,7 i december til 79,9* i januar. De 2 højest placerede værksteder i målingen, har i januar en score på over 92,9.
Tallene stammer fra de værksteder, der er medlem af Dansk Bilbrancheråd og som abonnerer på kunde-tilfredshedsundersøgelser hos konsulentfirmaet MH Ledelse og analysefirmaet CleverNPS, som er dem, der står bag undersøgelsen.
De værksteder, der deltager i DBR tilfredsheds- og loyalitetsprogram, modtager vigtig viden om deres kunders oplevelse efter deres sidste besøg. Typisk giver hver anden eller hver tredje værkstedskunde deres input til værkstedet om deres oplevelser, så værkstedet også får indblik i det kunderne deler med deres venner og bekendte. Vigtig viden når man ønsker at drive et serviceorienteret værksted, som bliver anbefalet af ens kunder.
Når en ovenstående værksteds-kunder får tilsendt en faktura, så får kunden også tilsendt muligheden for at svare på, hvor sandsynligt det er, at han/hun vil anbefale værkstedet til andre med en skala fra 0-10, hvor 10 er meget sandsynligt.
I figuren kan ses mængden af besvarelser på 0-6 som den røde farve, mængden af besvarelser på 7 eller 8 som den gule farve og mængden af besvarelser på 9 eller 10 som den grønne farve. Og det er langt de fleste, som med stor sandsynlighed vil anbefale værkstedet til andre (grøn farve).
Disse besvarelser fra 0-10 laver analyseprogrammet hos Annecto om til et indeks-tal, som for oktober landede på 85,1. Figuren og indekstallet er for alle de værksteder, som har tilmeldt sig servicen.
Hvis du også abonnerer på kundetilfredsheds-analysen for dit værksted, så kan du bruge 85,1 til at vurdere, om det går super godt for dit værksted, eller om der er plads til forbedring.
Men mere vigtigt, så fungerer værktøjet til at få de kunder i tale, som er utilfredse med den service værkstedet leverede. Der er nemlig mulighed for, at kunderne kan kommentere på deres tilfredshedsbesvarelse, hvorefter man kan kontakte dem for at få snakket om diverse utilfredsheder.
Omvendt kan man bruge positive tilbagemeldinger i sin markedsføring eller til at rose en medarbejder, der har gjort det godt.
Hvis du også er interesseret i at følge dine kunders tilfredshed, så kan du kontakte Mogens Larsen fra MH Ledelse på telefon 20250212.