Breaking news: Ny spændende app til dig som medlem af Dansk Bilbrancheråd

Nu kan du via Dansk Bilbrancheråds nye app kommunikere med kunden, finde og oprette specialværktøj til leje/udlejning samt finde sparring til vanskelige opgaver.

En ny app er lanceret med tilhørende hjemmeside (https://service.dbr.dk/) til medlemmer af Dansk Bilbrancheråd.

App’en er nem at gå til, og burde give sig selv. Men hvis ikke, så er der nederst vedhæftet en guide.

App’en og hjemmesiden kan bruges til:

  • Kundekontakt
    • kommunikation med kunden om værkstedsopgaver (app),
    • dokumentation af aftaler (app),
    • fremsending af tilbud, faktura og andre dokumenter (hjemmeside).
  • Kontakt til andre medlemmer
    • Udlejning/udlåning af specialværktøj, udstyr og serviceydelser (app)
    • Find hjælp til specialviden om forskellige bilmærker (app).

Installering og log in

Download/installer appen fra App Store eller fra Google Play. Appen hedder ”DBR Medlem”.

Indtast samme e-mail eller brugernavn og adgangskode, som til Dansk Bilbrancheråds hjemmeside dbr.dk. (På dbr.dk kan desuden oprettes flere profiler til værkstedet, fx til regnskabsafdelingen.)

Når du logger på, skal du acceptere databehandleraftalen (flueben i boks).

Hvem skal installere appen?

Det er kun værkstedet, der installerer app’en og altså ikke kunden.

Features

App'en har forskellige smarte features, som for eksempel automatisk nummerpladeopslag. Desuden kan du finde specialværktøj til udlejning i dit nærområde eller selv oprette specialværkstøj og ydelser. Du kan også registrere dig som specialist i forskellige bilmodeller eller finde hjælp, hvis du har biler der er vanskelige.

Du kan læse mere i vejledningen vedhæftet nedenfor.

Henvendelse

For kommentarer eller spørgsmål, så kontakt administrationschef Per Nielsen pbn@dbr.dk eller tlf. 40640510.

Dokumenter: