Accept Auto indgår partnerskab med CarPeople

Hvert år sælger CarPeople omkring 10.000 biler, og fremover bliver en stor del af disse handler finansieret gennem finansierings- og leasingvirksomheden Accept Auto.

Powered by Accept Auto

I en værkstedskæde som CarPeople, hvor mange af medlemsvirksomhedernes hovedforretning er bilsalg, er muligheden for at kunne tilbyde kunderne bilfinansiering en stor fordel. Derfor har den frivillige kæde indgået en aftale med en finansieringspartner og lancerer nu konceptet CarPeople Finans, Powered by Accept Auto.

– For os er det helt naturligt at starte et samarbejde med Accept Auto, for vi afsøger hele tiden markedet for nye måder at forbedre vores medlemmers forretning og konkurrenceevne. Og et vigtigt skridt dertil er at tilbyde unikke finansieringsmuligheder for bilkøbere, såsom billån helt uden udbetaling – og sågar uden, at kunden stiller sikkerhed, forklarer Finn Thomsen, kædechef i CarPeople.

CarPeoples 44 afdelinger sælger hvert år cirka 10.000 biler, og Finn Thomsen regner med, at mellem 25 og 30 procent af disse handler bliver finansieret gennem CarPeople Finans, Powered by Accept Auto.

Vi gør det ikke for sjov

I den Horsensbaserede virksomhed Accept Auto vækker aftalen med CarPeople også glæde.

– Aftalen med CarPeople er lukrativ for både os, CarPeople og ikke mindst slutkunderne, fortæller Palle Hjørringgaard, der er direktør i Accept Auto.

Han ser aftalen som et bevis på, at Accept Autos produktpalet er stor og konkurrencedygtig.

Attraktivt leasing setup

Udover finansiering indebærer aftalen også, at Accept Auto tilbyder et attraktivt leasing setup til CarPeople-værkstederne herunder udlejningsbiler, som medlemmerne kan stille til rådighed som lånebiler for deres kunder, mens bilen bliver fikset på værkstedet. 

– Vi har lovet vores medlemmer, at vi altid går forrest med nye forretningstiltag i branchen, fortæller Finn Thomsen og uddyber om begrundelsen for valget af Accept Auto:

– Vi har fundet en partner, der vil lægge liv og sjæl i at få samarbejdet til at fungere. Vi mærker en hel anden ildhu, end vi har oplevet hos andre, og det er meget vigtigt for os, at vi ikke blot er endnu et nummer i rækken af kunder.