Dansk Bilbrancheråd er utilfreds med Topdanmark

Topdanmark har netop meddelt, at de har indledt et samarbejde med firmaet Carbucks Aps. Carbucks skal via såkaldte "drive-in skadecentre" udbedre småbuler og mindre skader under dække af, at reparationerne kan udføres på under 2 timer og med et markant mindre CO2 udslip. I første omgang er der oprettet et testcenter på Topdanmarks parkeringsplads, og planen er, at konceptet skal spredes ud over hele Danmark såfremt det bliver en succes.

Dansk Bilbrancheråds direktør Erik S. Rasmussen er utilfreds med det nye tiltag, og kalder det en profitskrue uden ende.
Topdanmark har aldrig tidligere bakket op om grønne tiltag, eksempelvis fjernelse af reparationgrænsereglerne og anvendedelse af genbrugsdele til opgørelse af trafikskadet biler. Det ligner mest af alt endnu et forsøg på presse prisen på udbedring af skader på bekostning af værkstederne, og hvor profitten ender hos Topdanmark, og ikke som de selv siger, i kundernes lomme.
Erik S. Rasmussen oplyser videre, at dette nye tiltag naturligvis vil blive fulgt nøje.

Du kan læse pressemeddelelse fra Topdanmark KLIK HER

For yderligere er du velkommen til at kontakte direktør Erik. S. Rasmussen på telefon 40 41 43 99 eller e-mail esr@dbr.dk