Garanti-video i strid med konkurrenceregler og markedsføringslov

Dansk Bilbrancheråd delte klokken cirka 11 tirsdag den 11. juni en video fra Ejner Hessels Facebookside, hvor en Charlotte fortalte, at ”for at bevare garantien på din Renault, er det vigtigt, at den løbende kontrol bliver foretaget på et autoriseret værksted.”

I strid med det hele

Den udtalelse mener Dansk Bilbrancheråd er i strid med både konkurrencereglerne og markedsføringsloven, hvilket rådets juridiske chef, Johanne Berner, gjorde Ejner Hessel opmærksom på. En times tid senere blev opslag og video fjernet. Ifølge Ejner Hessel blev videoen fjernet, fordi ”den var klippet forkert.”

Det passer jo ikke

Problemet er, at opslaget nåede mere end 3.000 personer, før det blev fjernet. Hvor mange af dem fortsætter nu med at tro på, at den løbende kontrol skal foretages på et autoriseret værksted for at bevare garantien på den nye Renault eller Nissan? 
Når nu fakta er, at både service og reparationer kan klares mindst lige så godt og sandsynligvis mærkbart billigere på et af landets mange frie og mærkeuafhængige værksteder.

Ser du også sådanne indslag, så tøv ikke med at sende et link ind til sekretariatet til vurdering.