Tun Din Fremtid tiltrækker endnu flere afgørende brancheaktører og kan nu tilføje 5 nye sponsorer til den hurtigt voksende pulje; værkstedskæderne Din Bilpartner og Hella Service Partner, værktøjsleverandørerne Würth og WM Autodele og til sidst endnu en lokalforening - DBR Roskilde.
Januar måned er for Tun Din Fremtid-kampagnen en stærk start på året, hvor vi kan byde hele 5 nye sponsorer med ombord, 4 nye store og vigtige aktører i branchen, Din Bilpartner, Hella Service Partner, WM Autodele og Würth samt endnu en stærk håndsrækning fra dem der startede det hele, nemlig værkstederne selv, denne gang i form af endnu en visionær lokalforening fra Dansk Bilbrancheråd, nemlig DBR Roskilde.
Værktøjsleverandørerne Würth og WM Autodele havde meget fine ord med på vejen, da de netop indtrådte som sponsorer i selskab med den efterhånden lange række af afgørende brancheaktører, Søren Graabach, markedschef for Auto, Cargo og Agro udtaler;
I Würth Danmark ser vi det som et fælles ansvar at sikre gode fremtidsmuligheder for vores fælles branche. I den sammenhæng er det helt afgørende, at vi kan tiltrække, udvikle og motivere unge mennesker. Selvfølgelig for at sikre fremtidens arbejdskraft, men også for at sikre den langsigtede udvikling af branchen. Vi er derfor rigtig glade for via ”Tun Din Fremtid” at få muligheden for at støtte op om de unge mennesker, som er nysgerrige på vores branche.
Daniel Poulsen, sales manager for WM Autodele, stemmer i med følgende udtalelse om deres netop indgåede sponsorat;
Da vi blev præsenteret for Tun Din Fremtid projektet var vi ikke i tvivl om, at vi naturligvis også skulle bidrage til at løfte denne opgave. Det er en opgave, som ikke kun værkstederne selv står overfor, men hele vores branche og det er derfor også hele branchens ansvar at bidrage til løsningen. Jeg kan kun opfordre andre aktører i branchen til også at gå med i Tun Din Fremtid.
Tun Din Fremtid kan også med stor glæde sige velkommen til værkstedskæderne Din Bilpartner og Hella Service Partner, og foreningen er stolte af og taknemlige for, at de to værkstedskæder har valgt at støtte op om Tun Din Fremtid-konceptet, og derigennem jagten på flere unge mekanikere.
Kædechef Jakob Knudsen udtaler følgende om den netop indgåede aftale;
Jeg har igennem opstarten af Tun Din Fremtid haft en god og konstruktiv dialog med bestyrelsen. Nu træder vi, med Din Bilpartner og Hella Service Partner, mere ind og støtter op om projektet som sponsor.
Det er en vigtig sag. Vi mærker vel alle manglen på arbejdskraft og er derfor nødt til at tage stilling og gøre noget. Jeg kan derfor kun opfordre andre aktører i branchen til også at gå med i Tun Din Fremtid. Der findes nok ikke en quick fix på den her udfordring, men lad os i branchen stå sammen om den her sag. Det er det eneste rigtige.
Efter min mening har Tun din Fremtid, med de tilpasninger der er kommet, og samtidig den vedholdenhed der er vist, gjort det klart at det er det projekt der bør og må samle branchen.
I denne måned kan Tun Din Fremtid-kampagnen også byde velkommen til endnu en af Dansk Bilbrancheråds lokalforeninger som ny sponsor, nemlig DBR Roskilde. DBR Roskilde er nu med i en lang perlerække af lokalforeninger i Dansk Bilbrancheråd, som sponsorerer Tun Din Fremtid-kampagnen.
Har du spørgsmål eller kommentarer da kontakt lærlingekonsulent Lucas Hultgren på lth@dbr.dk eller tlf. 30200848.