Tun Din Fremtid får 200.000 fra DBR Vendsyssel, DBR Vesthimmerland og DBR Aalborg. 

Lærlinge-kampagnen Tun din fremtid har fået et stort sponsorat fra DBR Vendsyssel, DBR Vesthimmerland og DBR Aalborg. 

Dansk Bilbrancheråds nordjyske lokalforeninger DBR Vendsyssel, DBR Vesthimmerland og DBR Aalborg er gået sammen om et flot sponsorat på 200.000 kr. løbende over de næste tre år.

Beløbet går til lærlingekampagnen Tun Din Fremtid, der skal hjælpe med at hverve flere unge mennesker til mekanikerfaget og dermed sikre, at autobranchen har den arbejdskraft, som den har behov for.

Lærlingekonsulent fra Dansk Bilbrancheråd, Lucas Hultgren, der står for den daglige drift af kampagnen, kan ikke få armene ned over sponsoratet;

Det er jo fuldstændig fantastisk dejligt, at også lokalforeningerne går ind og tager et medansvar. Endda på dét niveau, hvor der er tale om så mange penge. 

Sponsoratet siger rigtig meget om, hvor meget drivkraft og medansvar, der ligger ude hos de enkelte værksteder, men også hvor vigtig en sag det er for de frie værksteder og vores medlemmer. Det er utrolig flot og et væsentligt bidrag til kampagnen.

Tun Din Fremtid er en fælles sag for hele branchen

Lærlingekonsulenten fortæller, at det nordjyske sponsorat kommer på det helt rigtige tidspunkt, da der generelt er stor fremgang for lærlingekampagnen, der går under navnet Tun Din Fremtid. 

Tun Din Fremtid har lige i øjeblikket mange, der sponsere og går med ombord ved at købe en af vores mange pakkeløsninger. Sponsorerne gør det for at tage medansvar og kæmpe sammen med os for at få flere lærlinge til branchen.

De mange sponsorater, som fx sponsoratet fra DBR Vendsyssel, DBR Vesthimmerland og DBR Aalborg, sætter vind i sejlene, og Lucas Hultgren håber på, at endnu flere fra den danske autobranche vil melde sig under fanerne i kampen for at få flere til at vælge en uddannelse som mekaniker.

 Vi er meget opmærksomme på at dette skal være en rekrutterings- og lærlingekampagne for HELE branchen og ikke kun den del af branchen, der er mærkeuafhængig, vi vil have alle med ombord og kampagnen er en uafhængig kampagne, der kan favne og rumme hele branchen!

Da Tun Din Fremtid-kampagnen netop er landsdækkende og for hele branchen, så er det endnu flottere, at lokalforeningerne tager ansvar. Derfor takker takker Tun Din Fremtid endnu engang DBR Vendsyssel, DBR Vesthimmerland og DBR Aalborg for det yderst flotte sponsorat, der bidrager til flere mekanikere på værkstederne. 

Henvendelse

Har du spørgsmål eller kommentarer, da kontakt lærlingekonsulent Lucas Hultgren på mail: lth@dbr.dk eller telefon; 30200848.