Friske analyse-tal viser, at kundernes tilfredshed med deres værksted var stor i april 2024.
Med en tilfredsheds- og loyalitetsscore på 85,7 ligger kundernes tilfredshed med deres bilværksted højt. Scoren strækker sig fra -100 til +100.
De to højest placerede værksteder i målingen har en score på over 96,8.
Tallene stammer fra de værksteder, der er medlem af Dansk Bilbrancheråd og som abonnerer på kunde-tilfredshedsundersøgelser hos konsulentfirmaet MH Ledelse og analysefirmaet CleverNPS, som faciliterer undersøgelsen.
Når en ovenstående værksteds-kunder får tilsendt en faktura, så får kunden også tilsendt muligheden for at svare på, hvor sandsynligt det er, at han/hun vil anbefale værkstedet til andre med en skala fra 0-10, hvor 10 er meget sandsynligt.
I figuren kan ses mængden af besvarelser på 0-6 som den røde farve, mængden af besvarelser på 7 eller 8 som den gule farve og mængden af besvarelser på 9 eller 10 som den grønne farve. Og det er langt de fleste, som med stor sandsynlighed vil anbefale værkstedet til andre (grøn farve).
Disse besvarelser fra 0-10 laver analyseprogrammet hos CleverNPS om til et indeks-tal. Figuren og indekstallet er for alle de værksteder, som har tilmeldt sig servicen.
Hvis du også abonnerer på kundetilfredsheds-analysen for dit værksted, så kan du bruge indekstallet til at vurdere, om det går super godt for dit værksted, eller om der er plads til forbedring.
Men mere vigtigt, så fungerer værktøjet til at få de kunder i tale, som er utilfredse med den service værkstedet leverede. Der er nemlig mulighed for, at kunderne kan kommentere på deres tilfredshedsbesvarelse, hvorefter man kan kontakte dem for at få snakket om diverse utilfredsheder.
Omvendt kan man bruge positive tilbagemeldinger i sin markedsføring eller til at rose en medarbejder, der har gjort det godt.
Hvis du også er interesseret i at følge dine kunders tilfredshed, så kan du kontakte Mogens Larsen fra MH Ledelse på telefon 20250212.