Efter medlems-henvendelser til Dansk Bilbrancheråd om store og unfair problemstillinger vedr. garanti- og reklamationsarbejder i relation til kæderne og grossisterne, igangsatte Dansk Bilbrancheråd en analyse for at afdække problemernes omfang.
Af direktør Erik S. Rasmussen
Analysen viser desværre, at hele 60 % af værkstederne mener, at de priser og især vilkår som kæderne/grossisterne tilbyder ved reklamationer og garantiarbejde, langt fra er tilfredsstillende.
Det er især på områder som væsker, sporing, testudstyr, kodning og sidst, men ikke mindst, fejlfinding, hvor det halter gevaldigt med betalingen.
Med baggrund i analysens resultater har Dansk Bilbrancheråd netop afholdt møder med ledelserne for branchens største grossistselskaber, hvorunder medlemmernes budskaber, sammen med analysens resultater blev overleveret med en henstilling om at arbejde videre med de udfordringer på området, der måtte være.
I Dansk Bilbrancheråd hverken kan eller vil vi blande os i hvordan andre aktører i bilbranchen driver deres virksomhed i relation til reklamationer, men rådet udtrykte naturligvis en forventning om, at der blev justeret på tingene, så der ikke i fremtiden opstår unødige tvister og ballade mellem parterne, der i øvrigt på andre området har et forbilledligt samarbejde.
Hvis du ønsker, som medlem af Dansk Bilbrancheråd, juridisk assistance i forbindelse med reklamationer og garantiarbejder, så tøv ikke med at kontakte juridiskafdeling.
Juridisk afdeling ved juridisk chef Johanne Berner (22 41 51 03), advokat Jesper Juhlin (22 92 43 99) og advokat Lars Ellegaard (20 45 16 33).