Den 9. november 2021 lukker Arbejdstilsynet midlertidigt sit APV-værktøj for at få justeret arbejdsmiljølovgivningen.
Arbejdstilsynets digitale APV-værkstøj lukker midlertidigt fra den 9. november 2021 i løbet af dagen og forventeligt frem til begyndelsen af det nye år.
Lukningen sker, fordi der er behov for at justere arbejdsmilijølovgivningen for at opfylde databeskyttelseslovgivningen (GDPR-kravene), da der er uklarhed i forhold til GDPR og brugen af APV-værktøjet.
Oplysningen om lukningen er sendt på en mail, som du kan læse nedenfor.
Her kan du også læse, at Arbejdstilsynet forsikrer, at brugernes data opbevares sikkert på en server hos Statens IT, som ingen af Arbejdstilsynets medarbejdere har adgang til.
Arbejdstilsynets mail:
"Midlertidig lukning af Arbejdstilsynets APV-værktøj
|
|
|
|
Kære bruger af Arbejdstilsynets APV-værktøj
Vi skriver for at fortælle, at vi desværre er nødt til midlertidigt at lukke vores digitale APV-værktøj. Lukningen sker ved udgangen af den 9. november 2021. Værktøjet forventes at blive genåbnet i begyndelsen af det nye år.
Du kan til og med den 9. november 2021 hente de oplysninger, virksomheden har liggende i arkivet, samt jeres igangværende handlingsplan, ud af værktøjet.
Efter 9. november 2021 og frem til genåbningen kan du ikke længere få adgang til jeres oplysninger.
Vi skriver til dig, så snart vi genåbner.
Sådan henter du jeres materialer
Log ind i APV-værktøjet på adressen apv.at.dk. Klik på ”Arkiv” i menuen i øverste højre hjørne.
Klik på navnet på det dokument, som du ønsker at gemme – fx spørgeskemaundersøgelse. Klik herefter på print-ikonet i øverste højre hjørne og vælg ”Gem som pdf”. Så kan du gemme dokumentet på din egen pc.
|
|
|
Derfor lukkes værktøjet midlertidigt Den midlertidige lukning af APV-værktøjet skyldes, at der er uklarhed i forhold til databeskyttelseslovgivningen (GDPR) og brugen af APV-værktøjet, og der er behov for at justere arbejdsmiljølovgivningen for at opfylde GDPR-kravene.
Det skal understreges, at jeres APV-data opbevares sikkert på en server hos Statens IT, som Arbejdstilsynets medarbejdere ikke har adgang til.
Du kan i hele perioden finde de almindelige APV-tjeklister på vores hjemmeside.
Har I spørgsmål?
Hvis I har spørgsmål til lukningen af APV-værktøjet, kan I ringe til Arbejdstilsynets APV-hotline på tlf. 72 20 90 00. I kan også læse vores spørgsmål-svar, som løbende vil blive opdateret under nedlukningen.
Vi beklager meget, at det er nødvendigt at lukke APV-værktøjet i en periode, og den gene, det måtte medføre for jer som brugerne.
Venlig hilsen
Arbejdstilsynet
PS. Arbejdstilsynet har som nævnt ikke adgang til brugernes oplysninger i APV-værktøjet. Vi har derfor fået Statens IT til at trække en liste over brugernes e-mailadresser, så vi kan udsende denne orientering."
|
|
|
Hvis du har spørgsmål til APV, så kan du kontakte Dansk Bilbrancheråds kørende konsulenter, Rene Eriksen, re@dbr.dk, tlf. 40465561 eller Pia Egeskov, pia@dbr.dk, tlf. 40640511.